woensdag 1 oktober 2008

Nog een dag

.
Woensdag is het geloof ik, drie uur 's middags, Hertog Jan brouwerij, Arcen

Vanmorgen om half negen ontbeten, bedacht dat ik niet genoeg geld bij me had om te betalen voor de overnachtingen, en de pensionhouder had een afspraak dus dat werd een beetje stressen, ik stond op straat voordat ik er erg in had. En ik had nog geen overnachting voor vanavond geregeld, dus dat moest ik maar buiten doen.

Verder was de pensionhouder erg vriendelijk en toeschietelijk trouwens, ondanks dat hij een afspraak had schonk hij me nog eens koffie in en zei dat ik rustig aan mocht doen, dus ik neem hem niets kwalijk, maar uiteindelijk was ik toch een beetje gehaast en gestresst, en dan blijft dat meestal wel een tijdje hangen als ik zo de dag begin.

Ik kom nu een beetje tot rust, in de Arcense Stoombierbrouwerij. Tenminste, zo heette de Hertog Jan brouwerij vroeger. Nu zit er geen stoom meer in, denk ik.

Maar ik heb wel nog steeds een beetje het idee dat er nog een ander bier hier vandaan komt. Arcener iets, iemand een idee? Ik heb ook geen internetcontact hier.

Ik zit nu aan een Hertog Jan Bock. Ze hebben ook Lentebock, de grappenmakers.

Tijdje later: ik heb nu een Hertog Jan Weizener. Ik hou je op de hoogte. Ik zit hier wel verdomd goed trouwens, en mijn logeeradres is nog iets van een kwartiertje fietsen (Velden), dus ik blijf hier nog even. Je kan hier ook eten, en de kaart ziet er goed uit.

Statiegeld Pauwels Kwak glas: tien euro of uw linkerschoen.

De muziek is ook lekker. Antiek, tussen jaren zestig en tachtig ongeveer. Nu Crimson and Clover.

Iedere keer als ik even ga roken moet ik de deuren naar het terras van het slot halen, je kent dat systeem wel, van die tuindeuren met zo'n hendel en een stang, en die kan ik van buiten niet weer dicht doen. En het waait als een gek (het is met een klap herfst geworden, jesses wat een omslag), dus die deuren klapperen en waaien open als ik er niet met mijn hele gewicht tegenaan ga staan. Dus het is wat krampachtig roken.

The Mighty Quinn. Ik mag het wel hier.

Even met een inboorling gepraat, blijkbaar wordt Arcener in Breda gemaakt. De Drie Hoefijzers, iets met Oranjeboom, ik weet het niet. Ik wil het niet weten.

Fietsroute LF3 (a of b) gaat van Nijmegen naar Maastricht, via Venlo (zegt 'ie), misschien volg ik die morgen naar Maastricht. Maar dan komt er wel veertig kilometer bij of zo, ik vind die kortere afstanden ook wel even lekker.

Oh even gegeten trouwens, een Oerhammetje. Elders op deze site kan je lezen dat ik in Brugge ook een hammetje at, ik maak maar een label “hammetje” denk ik. Ook deze was lekker, hetzelfde idee als die Belgische. Op zuurkool, met mosterdsaus of zo. En weer een ongegeneerde klont vlees met een bot eruit. Lentebock bij gedronken.

Silence is Golden. Nu overdrijven ze een beetje.

Koffie gedronken, nog een Bock (herfst), die was het lekkerst, en naar het pension gefietst. Gedouchet, en tegen half acht nog even weer de deur uit gegaan.

Ik was half van plan om naar Venlo te gaan (ik zit in Velden, dat ligt er dicht bij), maar het regent weer en ik was wel moe dus ik ben maar ik Velden gebleven. IJscoupe gegeten met prijswinnend abrikozen-ijs en warme abrikozencompote, en abrikozen d'r bij ook nog, was wel aardig. In Grubbenvorst, of een dergelijke vergezochte naam, aan de andere kant van het pontje hier, schijnt een erg goede ijszaak te zitten, daar fiets ik morgen maar langs.

Nog een Irish Coffee, dan val ik bijna in slaap dus half tien zit ik in het pension dit nog even te typen.

Ik ga logo's ontwerpen voor fictieve producten denk ik. Lijkt me leuk. Bier, sigaretten, kauwgom.
.

Geen opmerkingen: